Prenájom ostatného nehnuteľného majetku obce
Základné údaje
Prenájom ostatného nehnuteľného majetku obce
Popis:
Obec ako vlastník a správca majetku môže prenajímať ostatný nehnuteľný majetok obce v zmysle príslušného všeobecného záväzného nariadenia. Služba pokrýva podanie žiadosti o prenájom pozemkov, stĺpov verejného osvetlenia, zábradlí na verejných priestranstvách vo vlastníctve mesta a ostatných plôch na nehnuteľnostiach vo vlastníctve mesta.
Formuláre elektronických podaní:
- Žiadosť o prenájom nehnuteľného majetku (Fyzická osoba)
- Žiadosť o prenájom nehnuteľného majetku (Právnická osoba)
Spôsob vybavenia:
- Sprievodný list k návrhu zmluvy
- Návrh zmluvy
- Odpoveď na žiadosť o prenájom (MA)
- Výzva na doplnenie
- Oznámenie o predlženi lehoty
Životné situácie:
- Bývanie - Prenájom nehnuteľnosti
- Administratívny a ekonomický chod podniku - Rozširovanie podnikania
Súvisiaca legislatíva
- Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník
- Zákon č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení
- Zákon č. 138/1991 Zb. o majetku obcí
- Zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník
- Zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve
- VZN č. č. 20/2011 o zásadách hospodárenia s majetkom mesta
- VZN č. č. 2/2012 o prenájme pozemkov, nebytových priestorov a ostatného majetku vo vlastníctve mesta Malacky
- VZN č. 5/2015, ktorým sa mení a dopĺňa VZN mesta Malacky č. 2/2012 o prenájme pozemkov, nebytových priestorov a ostatného majetku vo vlastníctve mesta Malacky
Doplňujúce údaje
Prenájom ostatného nehnuteľného majetku obce
Na web stránke mestského portálu Prenájom pozemkov pravidelne zverejňujeme návrhy na prenájom pozemkov, nebytových priestorov a ostatného majetku mesta Malacky za jednotlivé roky.
Ponúkame Vám možnosť podať žiadosť o prenájom ostatného nehnuteľného mestského majetku elektronicky vyplnením elektronického formulára podania. Formulár je dostupný zo záložky "Základné údaje" o elektronickej službe.
Podmienky na vyplnenie elektronického formulára podania a jeho odoslanie do elektronickej podateľne Mesta Malacky sú nasledovné:
- musíte vlastniť občiansky preukaz s elektronickým čipom (eID karta) a bezpečnostný osobný kód (BOK) k nemu.
- čip karty obsahuje kvalifikovaný certifikát, prostredníctvom ktorého môžete elektronicky podpisovať Vaše podania a súvisiace prílohy. Ak disponujete iným bezpečnostným zariadením s uloženým kvalifikovaným certifikátom (karta, USB token), môžete ho rovnako použiť na elektronické podpísanie podania a príp. príloh.
- musíte mať na Vašom počítači nainštalovanú aplikáciu eIDklient (inštalátor a používateľská príručka bezodplatne dostupná na stránke ÚPVS (Ústredný portál verejnej správy), blok Na stiahnutie),
- musíte vlastniť kontaktnú čítačku čipových kariet a mať na počítači nainštalovaný ovládač k čítačke kariet (od výrobcu čítačky),
- musíte mať na Vašom počítači nainštalovanú aplikáciu D.Signer/XAdES (inštalátor a používateľská príručka bezodplatne dostupná na stránke ÚPVS, blok Na stiahnutie).
Po kliknutí na link formulára podania sa prihlásite pomocou Vášho občianskeho preukazu. Návod ako sa prihlásiť a elektronicky podpisovať je zverejnený na stránkach ÚPVS, stručný postup uvádzame aj na našej stránke Elektronické služby.
Vaše podanie budete mať k dispozícii vo Vašej elektronickej schránke na Ústrednom portáli verejnej správy v priečinku Odoslané správy. Do schránky Vám doručíme všetky úradné dokumenty súvisiace so spracovaním Vášho podania.
V elektronickom formulári podania máte možnosť vybrať si, či si želáte doručiť výstupné dokumenty v elektronickej forme do Vašej elektronickej schránky alebo v listinnej forme (osobný odber alebo poštou) tak ako doteraz.
Požadované prílohy elektronického podania, stačia oscanované kópie:
- doklad preukazujúci xxxx
- doklad preukazujúci xxxx
- doklad preukazujúci xxxx
Spomínaným dokladom môže byť:
- Kópia katastrálnej mapy s vyznačením hraníc záujmového pozemku
- Čestné vyhlásenie, že žiadateľ nie je osobou blízkou osobám uvedených v §9 ods. 5 VZN č. 20/2011, musí byť elektronicky podpísané (ZEP)
- xxx
- xxx
- pri žiadosti o predaj nehnuteľnosti väčšieho rozsahu žiadateľ predkladá aj výpis záväzkov voči mestu. Túto prílohu vie žiadateľ získať využitím súvisiacej služby Potvrdzovanie výšky záväzkov voči obci.
Elektronická služba rozširuje možnosti, ako môžete komunikovať s našim Mestom. Ak nie ste prívržencom elektronickej komunikácie, stále môžete využiť tradičné formy podávania žiadostí v listinnej forme doručené osobne do našej podateľne na prízemí Mestského úradu alebo poštou na adresu Mestského úradu. Tlačivá vo formáte .pdf si môžete stiahnuť zo stránky Mesta tak ako doteraz.